Blivande undersköterska

I flera dagar har Sara gått runt och varit orolig för att hon inte skulle bli antagen till undersköterskeutbildningen som Hällefors kommun erbjuder. Oerhört många har inte blivit antagna och Sara var sjukt rädd för att bli en av dom då hennes dagar snart går ut. 
 
Hon kom till Törnbloms efter lunch då hon klippt sig och vi åkte hem till henne för att hämta brevet. När Sara väl öppnat brevinkastet så såg jag hur hon tvekade. "Ska jag öppna det?". Hon gav mig kuvertet och jag gick en bit bort. Jag bad om att det skulle stå att hon var antagen, skulle avsky att vara den som talade om för henne att hon inte kom in. Jag rev upp brevet och sakta började jag läsa...ANTAGEN. Jag andades ut, vände mig om, fångade Saras blick och bara sprang mot henne och skrek. Mitt i omfamningen skrek hon ut "DU SKOJAR!?". Hahaha hade jag skojat hade nog Sara dödat mig. 
 
Inte ofta man verkligen delar någons lycka eller känner sig helt lycklig bara för någon annans skull, men detta var verkligen en sådant ögonblick. Sara är verkligen som gjord för att vara undersköterska så att hon blev antagen är verkligen det bästa som kunde hänt!